mandag 31. august 2009

Fra en antikrise-idé til et solidaritetsprosjekt.

Det er økonomiske krisetider, og ikke alle er så heldige å ha et arbeid, et sted å bo, og mat på bordet hver dag. Det å klare seg, kan være det rene kunststykket.

Hvem kjenner ikke familier som har økonomiske problemer? Tidligere hadde nesten alle arbeid, betalte sine hypotek og levde et normalt liv, kanskje uten barn, og med muligheter til å unne seg litt ekstra av og til – og plutselig er veldig mange mennesker uten arbeid og uten inntekt.

Jeg har tenkt mye på hva man kan gjøre, og hvordan man kan hjelpe uten å vente på hjelp fra det offentlige – jeg mener ikke med det å si at det ikke gjøres noe fra den kanten. Men etter mange år med frivillig arbeid, har jeg mye tro på DET GODE I MENNESKENE. Det er personer som du og jeg – og som kanskje ved å lese dette får lyst til å delta i prosjektet.
IKKE BLI SKREMT

Det eneste vi ber om er at du bruker dine kontakter og sender denne bloggen videre, slik at mange personer får kjennskap til innholdet – og kan gjøre det samme. Vi gjør jo det samme med mange morsomme, interessante eller vakre mailer som dumper inn på e-posten hver dag. Hvorfor ikke gjøre det samme når det gjelder vårt solidaritetsprosjekt? Og hvis du får lyst til å gjøre en ekstra innsats – er det enda bedre. Jeg kan forsikre deg om at det faktisk føles ganske bra!

Jeg planlegger å gjøre forskjellige inndelinger for ulike typer av hjelp. Matvarer, arbeidsmarked, bruk av fritid, bytte av tjenester eller andre gaver. Men, jeg er åpen for forslag. Jeg vil gjerne at denne bloggen skal være for alle, og nå så mange som mulig.

Du kan begynne med å delta gjennom et enkelt ”klikk”.
For eksempel - bare angi at du ønsker å hjelpe til.
INGEN HJELP ER FOR LITEN

Du kan også gi en kommentar og si om denne bloggen har betydd noe for deg. På den måten kan du få andre personer til å tro på at solidaritet handler om både å gi og få - og samtidig formidle det budskap at man ikke står ALENE.
Takk for at du gir av din tid!

Oversatt: Gretelill Nordlander

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar